37 ani
Feminin
Chișinău
Pentru a vedea contactele candidatului este necesar să vă înregistrați și să achitați serviciul "Acces la baza de CV-uri".
Despre mine
Sunt o persoana coumunicabila si cu spirit de initiativa, muncitoare, cu responsabilitatea si bunul simt la ele acasa. Sunt capabila sa lucrez si coordonez mai multe initiative/proiecte simultan.
Ador sa calatoresc si sa descopar noi locuri ce imi aduct impact pozitiv si pentru relaxare, dar si pentru dezvoltarea multilaterala ca personalitate.
- Nivel de inteligență generală: superior (capacitatea de analiză şi sinteză, judecată rapidă);
- Abilități de conducere, motivare și dezvoltare a personalului;
- Abilități în domeniul delegării sarcinilor;
- Abilitatea de planificare, analiză și luare a deciziilor;
- Abilitatea de a conlucra cu alte subdiviziuni
- Abilități de task management;
- Abilități de comunicare dezvoltată;
- Abilitate de concentrare maximă și de a lucra cu un volum mare de documente;
- Abilitatea de a acționa independent;
- Abilitatea de autoformare continuă;
- Abilitatea de îndeplinire a rapoartelor;
- Memorie dezvoltată, capacitate de reținere a informației;
- Seriozitate, corectitudine, tenacitate, simț de răspundere, capacitate de adaptare;
- Rezistență la sarcini monotone și stres;
- Echilibru emoțional;
- Receptivitate la solicitările profesionale;
- Multitasking.
Experiența profesională
Octombrie 2020 - Prezent
4 ani 2 luni
Sef Oficiu Plati
BC Eximbank SA
Chișinău
Atributii de serviciu:
1.1. Reglementarea plățile internaționale, plățile domestice și modul de desfăşurare a acestora în strictă conformitate cu prevederile legislației și a actelor normative interne în vigoare din domeniu;
1.2. Asigurarea efectuarii controlului preventiv al legalității documentelor financiare și de altă natură, prezentate de către clienții Băncii în calitate de documente justificative pentru executarea transferurilor de credit în valută străină și verifică suficiența și corespunderea acestora cerințelor legislației și actelor normative interne în vigoare privind reglementarea valutară;
1.3. Verificarea contabilizarii comisioanelor de deservire a conturilor corespondente și aferente transferurilor efectuate prin intermediul lor și a sistemelor de remitere de bani;
1.4. Verificarea sporirii estimativă a comisioanelor de deservire a conturilor corespondente, care urmează a fi achitate băncilor corespondente;
1.5. Asigurarea controlului procesului de sesizare/avizare a ordinelor de plată în valută străină ale clienţilor efectuate prin intermediul sistemului automat de deservire bancară la distanță “Eximbank-Online” şi avizarea ordinelor de plată în valută străină, recepționate de sucursale pe suport de hârtie;
1.6. Gestionarea mesajelor în sistemul SWIFT prin: efectuarea controlului importului/exportului mesajelor; asigurarea analizei, procesării și expedierea mesajelor; verificarea procesului de expediere/recepționare a mesajelor în format liber prin sistemul SWIFT de orice categorie (plăţi și încasări în valută străină; alimentări conturi corespondente; operațiuni forex şi depozite overnight, etc.);
1.7. Asigurarea derularii cu succes a procesului de verificare, avizare și înregistrare în sistemul informațional al Băncii a transferurilor în valută străină, primite în favoarea clienților-persoane fizice și juridice, în conformitate cu mesajele SWIFT primite de la băncile corespondente;
1.8. Verificarea înregistrarii în sistemul operațional al Băncii prelungirea depozitelor interbancare și a transmiterii în adresa băncilor-contraparte a mesajelor SWIFT MT320 aferente;
1.9. Asigurarea controlului activităţii Serviciului Treasury Back Office;
1.10. Verificarea corectitudinii efectuării tranzacțiilor FOREX din confirmările recepționate de la băncile contraparte precum si transmiterea mesajele de tip MT202 aferente tranzacțiilor FOREX;
1.11. Verificarea gestionarii procesul de tranzacționare cu valori mobiliare de stat (VMS) efectuate pe piaţa primară/secundară, atât din numele Băncii, cât şi din numele clienţilor Băncii prin: înregistrarea în sistemul operațional al Băncii a datelor tranzacțiilor VMS; verificarea corectitudinii modificărilor și actualizărilor caracteristicilor VMS; verificarea executării operațiunilor aferente scadenței VMS; verificarea operațiunilor de grevare sau constituire REPO a VMS; verifică disponibilitatea mijloacelor bănești suficiente pe conturile de decontare cu Depozitarul Central Unic pentru achitarea VMS în rezultatul licitațiilor;
1.12. Verificarea înregistrarii în sistemul operațional al Băncii a creditelor overnight și executarea transferului sumelor depozitelor overnight atrase/plasate;
1.13. Asigurarea perfectarii zilnică de către angajații Oficiului Plăți și Treasaury Back Office a documentelor privind operațiunile financiare interne efectuate, ordonarea și îndosarierea pe categorii, în bibliorafturi şi dosare pe termen mediu și arhivarea lor (după caz);
1.14. Asigurarea codificarii corecte a operaţiunilor între rezidenți și nerezidenți conform „Clasificatorului operaţiunilor de plată-1BP” din Regulamentul cu privire la raportarea informației aferente Balanței de plăți;
1.15. Efectuarea controlului întocmirii și remiterii rapoartelor lunare și trimestriale în adresa BNM şi a altor organe abilitate de stat;
1.16. Asigură activitatea de procesare zilnică a plăţilor domestice, în conformitate cu mesajele de tip; controlul procesului de contabilizare și evidență a mijloacelor bănești cu caracter neidentificat în sistemul informațional al Băncii și a plăților/încasărilor în valută străină de tip GMTF;
1.17. Organizează procesul de acordare a consultanței subdiviziunilor de rețea ale Băncii privind reglementarea valutară pe teritoriul Republicii Moldova, transferul de credit în valută străină și monedă națională, precum și condițiile de suspendare a operaţiunilor, de sechestrare şi percepere în mod incontestabil a mijloacelor băneşti din conturile bancare ale clienţilor;
1.18. Asigură controlul iniţierii şi mentenanței relaţiilor RMA (SWIFT's Relationship Management Application) cu alte bănci comerciale naționale și internaționale;
1.19. Asigură continuitatea valabilităţii certificatelor cheilor publice şi a cheilor criptografice pentru semnătura digitală în cadrul sistemului SAPI;
1.20. Participă la procesul de revizuire periodică a actelor normative interne care reglementează plățile internaționale, plățile domestice și modul de desfăşurare a acestora, precum și procesul de suspendare a peraţiunilor, de sechestrare şi percepere în mod incontestabil a mijloacelor băneşti din conturile bancare ale clienţilor;
Am dezvoltat si automatizat procese precum:
1. Automatizarea receptionarii se executarii incasourilor emise de SFS prin SIA CCDE
2. Automatizarea citatiilor emise de SFS
3. Automatizarea expedierii comunicatelor informative
4. Automatizarea conversiei valutare
5. Automatizarea OVPTI
6. Automatizarea dispozitiilor emise de SFS
7. Automatizarea comunicatelor privind anulareasechestrelor emise de SFS
8. Am coordonat si dezvoltat impreuna cu echi proiectul BNM privind trecerea la XML a mesajelor in SAPI prin participarea la testari si aplicarea in paractica
9. Coordonez si particip la proiectul ISO20022, trecerea la XML a mesajelor in SWIFT
10. Am participat si particip la toate sedintele ABM, SFS legate de proiectele in derulare ce tin de executorii judecatoresti, noi procese de raportare, s.a.
11. Am dezvoltat inchiderea automata a contului depozitului interbancar
Per general, am optimizat si optimizez la maxim procesele celor 3 subdiviziuni curate: Plati Domestice, Plati Internationale si Operatiuni de Trezorerie Backoffice.
Iulie 2018 - Septembrie 2020
2 ani 3 luni
Sef Serviciu Plati Domestice
BC Eximbank SA
Chișinău
1.1. Asigură controlul activității Serviciului Plăți Domestice în scopul efectuării tuturor activităților de back office legate de plățile domestice pe fluxul de ieșire și remedierea erorilor pe fluxul de intrare;
1.2. Reglementează operațiunile privind furnizorii de servicii comunale, bancassurance și alți parteneri ai Băncii;
1.3. Asigură efectuarea controlului preventiv al legalității documentelor financiare și de altă natură, prezentate de către clienții Băncii în calitate de documente justificative pentru executarea transferurilor de credit în monedă națională și verifică suficiența și corespunderea acestora cerințelor legislației și actelor normative interne în vigoare (în caz de necesitate);
1.4. Efectuează controlul sistării operaţiunilor la conturile bancare ale clienţilor în conformitate cu prevederile documentului de suspendare şi/sau sechestrare ale organelor abilitate cu asemenea funcții și verifică evidența analitică a acestor operațiuni în sistemul informațional al Băncii;
1.5. Asigură evidenţa contabilă a mijloacelor băneşti înregistrate în contul corespondent deschis la BNM şi conturile interne corespunzătoare ale Băncii;
1.6. Verifică gestionarea zilnică a Registrului special al comunicatelor informative privind disponibilul în conturile bancare şi informează organele abilitate prin lege despre acumularea mijloacelor băneşti în conturile bancare ale clienților;
1.7. Asigură procesarea, în termenii prevăzuți de legislație și conform procedurilor interne ale Băncii, a ordinelor incaso, citaţiilor, interpelărilor, notificărilor, ordonanţelor şi altor documente executorii, parvenite în adresa băncii de la Inspectoratul Fiscal de Stat şi a altor documente emise de organele abilitate prin lege;
1.8. Verifică procesul de creare/expediere/recepționare a mesajelor în format liber în/din sistemul SAPI și contribuie la gestionarea reclamaţiilor, cazurilor de investigare primite de la băncile comerciale, inclusiv a celor aferente cunoaşterii partenerului de activitate şi blocării operaţiunilor suspecte;
1.9. Asigură derularea cu succes a procesului de verificare, avizare și înregistrare în sistemul informațional al Băncii a transferurilor de credit în monedă națională, primite în favoarea clienților-persoane fizice și juridice, în conformitate cu mesajele MT primite de la băncile comerciale;
1.10. Efectuează controlul întocmirii și remiterii rapoartelor lunare și trimestriale în adresa BNM şi a altor organe abilitate de stat;
1.11. Asigură activitatea de procesare zilnică a plăţilor domestice, în conformitate cu mesajele de tip MT primite/expediate prin intermediul sistemului SAPI; procesarea/verificarea si controlul incasarilor parvenite din Transnistria și controlul procesului de evidență a mijloacelor bănești cu caracter neidentificat în sistemul informațional al Băncii;
1.12. Prezintă informațiile solicitate de către Departamentul Audit Intern, auditul Intesa Sanpaolo, companiile de audit extern aprobate de Adunarea Generală a Acţionarilor, Serviciul Fiscal de Stat şi Banca Naţională a Moldovei, alte organe de control, abilitate prin lege;
1.13. Organizează procesul de acordare a consultanței subdiviziunilor de rețea ale Băncii privind transferul de credit în monedă națională, precum și condițiile de suspendare a operaţiunilor, de sechestrare şi percepere în mod incontestabil a mijloacelor băneşti din conturile bancare ale clienţilor;
1.14. Asigură continuitatea valabilităţii certificatelor cheilor publice şi a cheilor criptografice pentru semnătura digitală în cadrul sistemului SAPI;
1.15. Participă la procesul de revizuire periodică a actelor normative interne care reglementează plățile domestice și modul de desfăşurare a acestora, precum și procesul de suspendare a operaţiunilor, de sechestrare şi percepere în mod incontestabil a mijloacelor băneşti din conturile bancare ale clienţilor.
Iunie 2011 - Iulie 2018
7 ani 1 lună
Specialist al Serviciului Raportare Autoritati
BC Eximbnak SA
Chișinău
1.1. Procesează în termenii prevăzuţi de legislaţie şi în conformitate cu prevederile procedurilor interne ale Băncii, ordinele incaso, citaţiile, interpelările, notificările, ordonanţele şi alte documente executorii, parvenite în adresa Băncii de la Inspectoratul Fiscal de Stat şi de la alte organe abilitate prin lege și efectuează, la necesitate, sistarea operaţiunilor la conturile bancare ale clienţilor, în conformitate cu prevederile documentelor de suspendare şi/sau sechestrare emise de organele abilitate cu asemenea funcții;
1.2. Duce evidența analitică a operațiunilor de suspendare şi sechestrare la conturile bancare în sistemul informațional al Băncii şi în registrele speciale, în conformitate cu prevederile procedurilor interne;
1.3. Recepționează zilnic, prin intermediul sistemului informaţional automatizat de creare şi circulaţie a documentelor electronice (SIA CCDE), a informaţiilor privind suspendarea operaţiunilor la conturile bancare ale clienților Băncii, anularea dispoziţiilor de suspendare, emiterea ordinelor incaso şi a certificatelor privind luarea la evidenţă a conturilor bancare;
1.4. Gestionează zilnic Registrul special al comunicatelor informative privind soldul disponibil în conturile bancare şi informează organele abilitate prin lege despre acumularea mijloacelor băneşti în conturile bancare ale clienților;
1.5. Pregătește şi prezintă informaţiile solicitate de către Departamentul Auditul Intern, Auditul Intesa Sanpaolo, Compania de audit extern aprobată de Adunarea Generală a Acţionarilor, Serviciul Fiscal de Stat şi Banca Naţională a Moldovei, precum și de către alte organe de control, abilitate prin lege;
1.6. Efectuează procesarea plăţilor naţionale și ordinelor de plată incasso;
1.7. Efectuează transferul, în termenul stabilit, în favoarea furnizorilor de servicii a mijloacelor băneşti, încasate pentru serviciile comunale cu întocmirea şi prezentarea la timp către furnizorii de servicii a rapoartelor cu privire la sumele încasate pentru serviciile comunale;
1.8. Asigură integritatea și arhivarea documentelor operaţionale aferente procesării plăţilor în valuta naţională și a dosarelor cu documentele de suspendare a operaţiunilor şi sechestrare a mijloacelor băneşti din conturile bancare ale clienților, dosarele cu documentele de deblocare a conturilor clienţilor Băncii, corespondenţa cu Serviciul Fiscal de Stat, ș.a.;
1.9. Participă la elaborarea şi actualizarea actelor normative interne, care reglementează activitatea Serviciului Plăți Domestice.
1.10. La necesitate acorda suportul in efectuarea sesizarii/avizarii ordinelor de plată în valută străină ale clienţilor efectuate prin intermediul sistemului automat de deservire bancară la distanță “Eximbank-Online” şi avizarea ordinelor de plată în valută străină, recepționate de sucursale pe suport de hârtie.
1.11. La necesitate efectuează toate activitățile privind mesajele în sistemul SWIFT prin: importului/exportului mesajelor; verificarea expedierii cu succes a mesajelor; crearea/expedierea/recepționarea mesajelor în format liber prin sistemul SWIFT de orice categorie (plăţi și încasări în valută străină; alimentări conturi corespondente; operațiuni forex şi depozite overnight, etc.);
Septembrie 2008 - Iunie 2011
2 ani 10 luni
Sef Sucursala
BC Victoriabank SA
Chișinău
Coordonarea activitatilor in sucursala, decshidere de cont, transferuri rapide, deschidere de depozite, s.a
Limbi
Română Fluent
Rusă Fluent
Engleză Mediu
Studii: Superioare
Absolvit în: 2008
ASEM
Facultatea: Finante si Banci
Specialitatea: economist
Cursuri, training-uri
Absolvit în: 2022
Identificarea clienților, verificarea identităţii acestora, monitorizarea conturilor/tranzacțiilor clienţilor existenţi pe bază continuă, depistarea indicilor şi raportarea activităţilor şi tranzacţiilor suspecte şi a celor supuse raportării
Organizator: BC Eximabn SA
Absolvit în: 2021
Payment Services Directive (PSD2) - Compliance FrameworkEN
Organizator: Casa de formare Luxemburg
Preferințe pentru job
Programul de muncă
Full-time
Permis de conducere
Categoria: B
Pentru a vedea contactele candidatului este necesar să vă înregistrați și să achitați serviciul "Acces la baza de CV-uri".